miercuri, 30 martie 2011

De ce alaptatul e eco?

Am "aflat" zilele trecute ca e trendy sa fii eco. Nu tin sa fiu trendy, dar urcandu-ma ieri in pod, si dand peste mai multe accesorii de alimentare artificiala a bebelusului, mi-am dat seama ca e practic, simplu si "eco" sa alaptezi.

In cazul meu stie toata tara ca alaptez la cerere (toata tara insemnand toata lumea care interactioneaza cu mine - parinti, frati, surori si alte rude, colegii de serviciu, d-na notar, tipa de la banca, cred ca si cateva casiere de la magazinul unde ne facem cumparaturile etc - si se intreaba mereu de ce nu las copilul cu cineva acasa, de parca as fi crescut pe drumuri si as fi singura-singura pe lumea asta si nimeni n-ar vrea sa-si piarda timpul ingrijindu-mi bebe-ul, de altfel adorabil). Ce lunga paranteza. Nu alaptez ca  sa fiu eco si prin urmare trendy, dar daca asa s-a nimerit, ii bun si trendy. :))

Revenind, de ce e eco sa alaptezi? Pentru ca eviti o intreaga linie de "industrializare" a hranei pentru nou nascuti.  Sa ne gandim cat plastic se fabrica pentru biberoane, cat "polueaza" tetinele, recipientele si gentile pentru pastrare la cald, sterilizatoarele, cuptoarele cu microunde pentru sterilizatoare, cutiile de carton pentru lapte praf (copaciiiiiiiii), ambalajele argintii pentru laptele praf (cele de dinauntru, sper ca nu-s de aluminiu), cutiile metalice de lapte praf etc, intreaga distributie a laptelui praf (luand in calcul doar transportul si "creste" poluarea).

Toata teoria laptelui praf pare a se regasi in problema societatii consumptioniste. Cum sa nu iau biberonul X, poate imi trebuie, e cool, e fara bisfenol, uite ce dragut e, sigur imi va trebui...si clar imi trebuie si geanta pentru biberoane, trebuie sa stea calde...si evident, sterilizator, si perie de curatare si incalzitor si mufa la masina pentru el. Si cu biberonul pot sa-i dau si ceai si apa. Apa plata, fiarta in prealabil (alt consum de energie) si ceai, ceai pregatit cu zahar (teribil de mult zahar pentru un copil mic). Ceaiul ii mai tine si de foame (ultima ineptie pe care am auzit-o, evident ca-i tine de foame, dar nu il si hraneste), mai facem economie la lapte praf :(((, ca sa putem cheltui pe altceva, pe alt biberon, poate ne trebuie...cine stie.

Concluzia evidenta: alaptati doamnelor, pentru sanatatea copilului, pentru economie de timp, pentru silueta, pentru natura si mai ales pentru ca aceste timpuri, de intimitate absoluta cu puiul vostru, nu se vor mai intoarce si veti dori sa alaptati, va va fi dor, dar nu veti mai putea, alaptati pentru voi si pentru copil, pentru a nu se simti nici unul din voi parasiti. ALAPTATI, va rog!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu